Motorsporten
Dagboek met vertraging ..... wegens snelle verbindingen... Sprong kost Frans Verhoeven klassement.
Een ongeplande sprong als noodingreep om een diepe kuil te ontwijken, heeft Frans Verhoeven zijn goede klassering gekost. Op kilometer 7,6 in de proef van de vijfde etappe van de Dakar 2012 zaten een paar grote gaten in het pad die niet waren aangegeven in het roadbook. Verhoeven maakte razendsnel de keuze: erin of erover. Hij koos voor het laatste. Remmen was met zijn snelheid van rond de 120 kilometer geen optie. ,,Het was een levensgevaarlijke situatie,'' vertelde Verhoeven. ,,Ik was als derde gestart en als een van de eersten bij die situatie. Ik sprong, maar net niet ver genoeg. Met mijn achterwiel raakte ik de rand van het gat en daardoor sprongen de spaken eruit.'' Kort na Verhoeven legden toeschouwers markeringsstenen bij de gaten, zodat er niet meer ongelukken konden gebeuren, maar voor Verhoeven was dat mosterd na de maaltijd. Hij repareerde zo goed en zo kwaad als het ging zijn wiel en besloot terug te rijden naar de start om daar op zijn assistentie te wachten. Die kon pas ruim twee uur later bij de plaats zijn waar Verhoeven stond. ,,Daarna ben ik aan de zijkant de proef weer ingereden en heb ik als de brandweer gereden om zoveel mogelijk tijd goed te maken. Het is jammer dat het is gebeurd, want mijn concurrenten hebben het laten liggen. Als alles was gegaan zoals ik in mijn hoofd was en gezien de manier waarop ik uiteindelijk heb gereden,had ik bijzonder goede zaken voor het klassement kunnen doen. In plaats daarvan sta ik nu 31ste met drie uur achterstand op Despres. Gelukkig heb ik nog de kans om op te klimmen, maar top 5 zal heel moeilijk worden. Daar baal ik van, want ik heb met een tweede en een derde plaats laten zien dat ik in de top 5 thuishoor.''
Frans Verhoeven uit Poppel revancheert zich met tweede plaats
Frans Verhoeven heeft zich vandaag op alle fronten gerevancheerd voor de problemen in de tweede etappe van de Dakar 2012. Verhoeven finishte in de bijzonder technische derde etappe als tweede, achter Cyril Despres.
Een rivierbedding waar geen einde aan leek te komen, vol met stenen en keien, was een stevige tandenbijter voor de motorrijders. ,,Een nachtmerrie,'' noemde Verhoeven de rivier. ,,En als het dat voor mij al is, is het dat voor anderen met minder ervaring zeker. Er kwam geen einde aan. Meestal krijg je na een kilometer of wat wel wat kleinere steentjes en een stukje gravel. Maar dit bleef maar doorgaan. Kilometers lang. Ik denk dat het wel 20 kilometer was.''
Zaterdag om 10uur vormde zich op Kaai 1333 van de haven (Linkeroever) een vreemd konvooi. Veertig 'antieke' Citroën 2CV's kwamen er samen voor verscheping richting Dakar. Het was het officiële startschot van de 7de editie van de Touareg Trail, een 4.000kilometer lange avonturenrally waaraan 40teams deelnemen. Onder hen ook de blauwe eend van Kris Van Hees die op hetzelfde ogenblik op Francorchamps zijn rondjes afmaalde van zijn 24Uren Race voor 2PK. Kris is volgende maand ook één van die zonderlingen die in een 2PK de lange avontuurlijke reis aan al vatten naar Benin.
Vorige zondag stond Kris Van Hees aan de start voor zijn eerste 24H voor 2CV in Francorchamps. Hij maakte deel uit van een team dat al vele watertjes heeft doorzwommen in deze 24H voor 2CV en liet dan ook voor deze eerste keer het Pitteam onder leiding van Filip Van Gool en Koen Sterckx. Deze twee echte grease cowboys hebben de motor volledig zelf ontworpen en laten maken in Amerika ( een volledig persbericht volgt nog ivm de ontwikkeling van onze motor)
- Autocross in Ravels Eel
- Weeldenaar wordt kampioen dragracen in Nederland
- Steven Van Dun kampioen Nationalen MX1
- Steven Van Dun op weg naar titel Nationalen MX1.
- Banjul Challenge staat vast aan de grens met Gambia.
- Laatste etappe, winst voor Frans Verhoeven !!
- Frans Verhoeven slaat terug in de Dakar
- Frans Verhoeven kent pechdag in de Dakar