front karting genkWe volgen het team met Weeldenaar Andre Gijsbrechts al het hele seizoen en afgelopen weekend was VD Racing met 2 teams aanwezig op de Horenbergsdam in Genk voor alweer de 5de wedstrijd van het BEKC kampioenschap.
Onze reporter arriveerde juist op tijd en toen hij plaats nam op de hoofdtribune hadden de deelnemers net hun opwarmrondes gereden en werden nu door de officials in correcte volgorde op de startgrid geplaatst.
 
Genk2-1-4Het viel ons meteen op dat de VD Racing karts met nr 6 en 5 wel erg ver achteraan stonden, respectievelijk 14de  en 17de . Het werd er trouwens niet beter op en na ongeveer 80 minuten van deze 2uurs race viel kart nr 5 uit met mechanische pech.
 

Slechte start goed gemaakt door Bart...

 
Na de wedstrijd vroegen we Andre wat er precies mis liep.
 
Rawepo; We zagen jullie een slechte start nemen maar na de komst van de regen en de bandenwissel viel het eigenlijk nog mee en lagen jullie volgens de info op de schermen zelfs eerste in de masterklasse. 
Andre; Inderdaad, we hadden eigenlijk best een goede  start en Bart maakte verschillende plaatsen goed maar bij het geharrewar in de eerste bochten volgde een off en kon hij weer opnieuw  aan een inhaal race beginnen.  
Rawepo; Ik moet zeggen, zelden een wedstrijd gezien in deze omstandigheden, het stormde echt.
Andre; Ik was eigenlijk zwaar teleurgesteld want na verschillende zomerse dagen gaat het net dit weekend , hier op dit prachtige circuit in Genk en onze thuiswedstrijd zeg maar ,  fout met het weer. Gisteren hadden we een echt goede droog weer setup maar we wisten uiteraard dat het vandaag niet droog zou blijven en we van nul moesten beginnen.
Genk2-1 

Heel de dag slechte weersomstandigheden.

 
Rawepo; Ik was maar net op tijd hier voor de start en zag jullie aan de start  op de 17de plaats !?
Andre; Ja, het zat echt niet mee en de hele dag was het dan weer nat , dan weer snel droog vanwege de sterke wind , weer nat , hozen, windstoten… we kregen het niet voor elkaar een goede regensetup te vinden, nee niet in deze omstandigheden.. maar dit is voor alle deelnemers hetzelfde dus.. geen excuus.
Rawepo; Wat was dan precies de oorzaak , of is het gewoon pech ?
Andre; Ik denk dat het veelal te maken heeft met de tandwielverhouding die we gebruikten, wat goed was voor Bart was dan weer niet optimaal voor mij. Bart heeft zijn best gedaan een compromis te vinden maar dat lukte niet echt. Ook het perfect afstellen van de motor is in deze omstandigheden heel moeilijk, het gaat dan om de carburatie. 
Rawepo; Toch ging het in de wedstrijd erg goed na de banden wissel.
Andre; Ja tot mijn verbazing want tijdens de stop wisten we zelfs niet of we de kart vooraan moesten aanpassen of niet, bij mijn weten is er dan ook geen aanpassing gedaan maar ging Bart niet tegenstaande als een speer in de regen. Ik schrijf dit volledig op het conto van Bart die het talent heeft om zich en zijn rijstijl onmiddellijk aan te passen aan de kart en de omstandigheden, fenomenaal .Ik kan dit niet uitleggen, je moet piloot zijn om het te begrijpen en te weten hoe moeilijk dit is.
 

Goeie bandenwissel van het team zorgde terug voor hoop. 

Genk2-1-2
Met dank aan alle team genoten trouwens , de bandenwissel was supersnel en hier hebben we veel goed gemaakt.
Rawepo; En toen stapte jij in en ging het helemaal fout, verklaar..
Andre; PFFF, waar zal ik beginnen… bij de wissel die verplicht een minuut duurt (vanwege het tanken) vertelde Bart me dat er iets niet helemaal goed zat met de remmen maar dat het doenbaar was. 
Wel ,ik liet me in de eerste bocht al verassen door dit probleem en maakte een 360°, gelukkig zonder erg. Bangelijk want in de regen halen we op het eind van het rechte stuk toch nog +- 100 km/u.
In de ronden die daar op volgde kon ik vanwege dit remprobleem niet in een ritme komen en had ik echt moeite om een redelijke tijd te rijden, ik geloof dat dit niet gelukt is trouwens.
En dan bij het aan remmen in de bocht aan de tribune, in mijn derde of vierde ronde ging het helemaal fout en was het meteen game over.
Rawepo; Je stond hier onderaan de tribune en ik zag dat je een teken gaf aan de marshall , finito.
Andre; Gebroken achteras, ik wist onmiddellijk deze komt in de uitslag als  “DNF”  (did not finish)
We gaan de moed niet verliezen en ik kijk alweer uit naar de volgende in het Nederlandse Emmen.
Nu eerst een korte zomerstop.
 
Genk2-1-5Genk2
Ik wil ook nog sponsors www.abbs.be en www.mapleleaf.be bedanken voor hun steun dit weekend. 
 
Ook opnieuw mijn dank aan jullie voor de interesse . Ik zie dat de verslagen op Rawepo toch veel gelezen worden. Het hele team van Fons Van Dun , VD Racing weet dit erg te appreciëren. 
Ik ben trouwens bezig met het aanmaken van een facebook pagina waar je alle weetjes over mij en het team kan terug vinden. Huis fotograaf Nadia zorgt hier voor de foto’s. Ik hou jullie op de hoogte .
 
 
 
 
 
 
 

Contactgegevens

Verantwoordelijk uitgever:

André Jansens
Korte Wijkstraat 1, 2381 WEELDE

Mail adres: info@rawepo.be
Telefoon: +32 (014) 657298
Mobiel: +32 (0) 475 97 94 13     

ADMIN

Gebruiksvoorwaarden

logo rawepo

GEBRUIKSVOORWAARDEN

Uw eerste stop voor
het regionale nieuws.

Altijd klaar voor de inwoners van Ravels.

Adverteren op Rawepo.

Adverteren op RAWEPO helpt echt wel,
met dagelijks duizenden surfers
bereik je iedereen in de regio.

online adverteren