Hallo Web meister @ndreJ,

Wat dacht je daar van? Zoals ik al zei, als ik in de hoek heb gelegen ben ik het gevaarlijkst.... dat wist je al hé !! Zo was het ook vandaag, ik had wel het geluk dat ik in groep 2 mocht starten als elite rijder. Jammer dat Street dit ook niet kon ... Bij de MX start van onze groep wist ik al van vorig jaar dat dit echt iets was waarin ik kan uitblinken, bij ons in Brabant zijn we niet onder de indruk van een paar knippen en ik word er ook niet door geïmponeerd om met een groep de berg op te vliegen samen. Ik was meteen weg en buiten nog een Pool en mijn Roemeense kameraadje Mani Gyenes waarmee ik 2 jaar geleden nog in het Vectra Team zat,

 beiden nog op een KTM 690 omdat ze niet bij de elite rijders rijden.... die krijgen nog een jaartje respijt om hun dikke blok te vervangen , buiten die twee KTM blokbeesten bleef ik iedereen met gemak voor. Ik had me, ervaring zeker.... wie zal het zeggen, wel in het goede spoor naar boven toe gezet zodat ik, wanneer we bijna boven waren de twee KTM rijders terug kon aftroeven door het gas erop te houden toen die twee anderen 'm begonnen te knijpen. Volle bak over de knippen, dat kennen ze in Polen en Roemenië niet en ik nam snel voorsprong toen we boven kwamen...

Toen heb ik geprobeerd echt supergoed te navigeren en niet omgekeken, want alles was bijna op CAP vandaag (CAP is de te volgen richting die wordt aangegeven op het GPS apparaat, daarop wordt via een getal het aantal graden weergegeven dat je moet aanhouden om bij het volgende WP of CP te komen). Omdat alles bijna "hors piste" (in de wilde natuur) en er ook bijna geen zichtbare sporen waren was dit best wel moeilijk. Toen ik op een gegeven moment omkeek was ik verbaasd dat enkel nog Jordi Viladoms mijn tempo kon volgen, verder niemand meer. (instructie video geüpload voor Dakar GPS; by @ndreJ)

Toen nam ik ergens de heldere beslissing om rechts te gaan omdat mijn intuïtie dit mij ingaf. Op mijn roadbook zag ik dat we binnen enkele honderden meter meer rechts moesten gaan aanhouden en plots kwamen we aan een spoor, zeg maar wegeltje waarbij ik de reusachtige berg die voor ons opdaagde bekeek en bij mezelf dacht..... dadelijk is dit het laatste paadje dat we kunnen nemen en in een flits wist ik dat dit het goede spoor moest zijn. Een déjà vue van verleden jaar bij die politieman weet je nog doemde bij me op en ik ging er absoluut voor. Was wel even een risico maar ik was zeker van mijn zaak en Viladoms ging achter me aan.

Wij met z'n tweeën samen de bergen in, werd echt wel verrekte hoog daar.... en plots viel een gigantische mistbank over ons heen , we zagen niks meer en alles werd in no time helemaal klammig van het vocht. Mijn bril helemaal onder het slijk van het stof en het vocht, echt een drama om er nog een beetje de vaart in te houden. Plots komt Ullevalseter naast ons opdagen en ik dacht nog dat hij goed was fout gereden tot de rest van de eerste bende ook achter ons kwam rijden, Coma, later ook Despres... de hele reutemeteut van de top tien. Die hadden daarstraks natuurlijk die afslag gemist, behalve kleine Helder op zijn Yamaha, die klaar had gekeken en goed zat met zijn navigatie. Toen begreep ik ook plots dat ik wel eens de etappe zou kunnen pakken. Toen hebben we tegen een gigantische snelheid verder gereden maar alleen op het allerlaatste stuk heb ik Despres laten gaan want ik had zitten rekenen dat ik toch wel erg veel kans maakte op de etappe als de hele groep 1 hier bij me reed. Ik had enkel nog rekening gehouden met Helder Rodrigues, maar die had dan nog een benzine probleem omdat hij niet goed had genavigeerd op het einde. Alleen die Street verdorie.... die was in de wave na ons vertrokken en die vijf minuten waren voldoende geweest om geen hinder te hebben van de mist. Als de zon doorbreekt zie je ook binnen seconden de mist verdwijnen en valt hij precies zo van de bergen af. Terwijl wij nog lagen te rotzooien in die erwtensoep had hij een ander traject kunnen nemen omdat hij beter zicht had en was ons gepasseerd. Doodjammer natuurlijk maar ik ben heel erg tevreden met wat ik vandaag heb kunnen laten zien en ik heb er weer alle vertrouwen in. Gisteren was het wel effe balen met hoofdletters maar nu ben ik ervan overtuigd dat er nog meer in het vat zit waar dit van vandaag vandaan kwam !!!

Interview met Frans Verhoeven op de Nederlandse RTL televisie  ( na de reclame )

Contactgegevens

Verantwoordelijk uitgever:

André Jansens
Korte Wijkstraat 1, 2381 WEELDE

Mail adres: info@rawepo.be
Telefoon: +32 (014) 657298
Mobiel: +32 (0) 475 97 94 13     

ADMIN

Gebruiksvoorwaarden

logo rawepo

GEBRUIKSVOORWAARDEN

Uw eerste stop voor
het regionale nieuws.

Altijd klaar voor de inwoners van Ravels.

Adverteren op Rawepo.

Adverteren op RAWEPO helpt echt wel,
met dagelijks duizenden surfers
bereik je iedereen in de regio.

online adverteren