vacature bestuur carnaval weldse bokken

In de loop naar het Kindercarnaval 2022 is er veel veranderd.

De twee jaar inactiviteit deden geen goed aan de motivatie en ook de herhaaldelijke oproepen om versterking vielen dikwijls in dovemansoren.

Als we in Weelde en bij uitbreiding in groot Ravels echter nog aan onze tradities vasthouden, zoals bijvoorbeeld het Kindercarnaval, dan zal er een nieuw bestuur moeten komen. En wel op zeer korte termijn…

Zowel Marc Rombouts als Guy Cools hebben hun ontslag ingediend, en gezien zij zowat de enigen waren die de organisatie op zich namen is het op dit moment crisis bij de vzw De Weldsen Bok.

We hebben al meerdere malen het gebrek aan mensen in het bestuur onder de aandacht gebracht, maar dit keer is het erop of eronder. Op dit ogenblik is er gewoon geen bestuur meer. Enkel Inge Vercammen houdt het schip nog recht met enkele mensen die ook niet willen dat het kindercarnaval na 50 jaar ter ziele gaat.

Het vernieuwde bestuur was er nochtans enkele jaren geleden met goed moed aan begonnen en was zinnens het hele carnavalsgebeuren nieuw leven in te blazen.

Dit item lazen we op de sociale media van het Weldse Kindercanraval:

Kindercarnaval Weelde, de nieuwe lichting begint met flitsende ideëen.

Desiree en Inge hielden zich voornamelijk bezig met de nieuwe manier van het verkiezen van een prins carnaval. We wilden dit gebruiken als een startschot voor het nieuwe seizoen en we wilden dat de scholen meewerkten om zo meer animo te krijgen.

Samenwerking met de scholen.

Zo kwam het bestuur op het idee om de scholen van Weelde, Weelde-Statie en Ravels-Eel knutselwerkjes te laten maken om onze steek op te vrolijken. En ook om alle kinderen de kans te geven om mee op de steek te staan. De scholen gingen hier meteen in mee, wat het natuurlijk heel aangenaam maakte en motiveerde om hier extra werk in te steken. Uit ervaring wisten we dat de brieven niet altijd voor de afgesproken tijd bij de ouders kwamen en zo ook niet in ons bezit kwamen. Hierdoor bedachten we een spel dat de kinderen in de klas speelden om zo de schatkist te openen en de brieven (met ballonnen en serpentines) te vinden. Dit was wel een succes, want we kregen inschrijvingen van uit elke school.

Nieuwe insteek voor Prinsverkiezing

De prinsenverkiezing zelf wilden we opener maken, hier kwam vorig jaar commentaar tot bij ons en dat wilden we voorkomen. Zo kwamen we op het idee om een kinderfeest te maken van de prinsenverkiezing, uiteraard moesten we wel rekening houden met de coronawetgeving die er toen gelde. Met een paar werkpunten (bv: de trekking met de ballonnen duurde te lang) was dit een succes. Er werd zelfs geopteerd om volgend jaar een prinsenbal te organiseren. We rolden zo ook verder om de Prins met zijn gevolg meer aandacht te geven in het volledige seizoen tot aan carnaval en natuurlijk een mooi aandenken na hun stoet: de capejes. Met dank aan de naaisters voor het mooie resultaat.

Nieuwe redactie “Snutentrekker”

De “oude” redactie van de Snutentrekker liet ons vorige editie weten dat ze er mee stopten. De Snutentrekker was mijn taak in het bestuur, dus ging ik opzoek naar een nieuwe geheime redactie. Ik moet zeggen dat we een leuke samenhorigheid hebben gecreëerd van heel verschillende mensen, met allemaal heel verschillende leefgewoonten maar met één doel: een schoën boekske brenge.

Sponsoring

Ook het zoeken naar sponsors ging niet altijd even gemakkelijk. Het was een zeer onzekere tijd, waardoor we niet altijd goed wisten wat we konden aanbieden. Daarom werd de sponsoraandacht verbreed met facebook en banners langs de weg. Zonder onze sponsors zijn we niet veel, dat moest duidelijk zijn!

De toekomst van het bestuur ziet er anders uit. Max en Guido namen beide ontslag, waarop Inge er momenteel alleen voorstaat.

Stemming voor nieuw bestuur vzw.

Inge wil heel graag Max en Guido bedanken om haar eerste jaren in het bestuur mee door te varen. Er was veel storm, maar we hielden elkaar wel recht. Zolang Inge in het bestuur zit, stopt carnaval niet! Maar alleen kan ze het niet. Daarom stelt ze voor om een officiële stemming te houden. Alle gebuurten en verenigingen die mee doen aan de stoet, mogen kandidaten sturen tot 15 april ’22. Op 1 mei ’22 zal er een grote stemming zijn. Deze zal via mail door gestuurd worden naar de buurtverantwoordelijken, via de facebookpagina en RaWePo. De kandidaten worden voorgesteld op RaWePo en de facebookpagina.

wordt vervolgd...

Contactgegevens

Verantwoordelijk uitgever:

André Jansens
Korte Wijkstraat 1, 2381 WEELDE

Mail adres: info@rawepo.be
Telefoon: +32 (014) 657298
Mobiel: +32 (0) 475 97 94 13     

ADMIN

Gebruiksvoorwaarden

logo rawepo

GEBRUIKSVOORWAARDEN

Uw eerste stop voor
het regionale nieuws.

Altijd klaar voor de inwoners van Ravels.

Adverteren op Rawepo.

Adverteren op RAWEPO helpt echt wel,
met dagelijks duizenden surfers
bereik je iedereen in de regio.

online adverteren