DE TESTAMENTEN
Lucas had een wil. Een laatste. En nog een. En nog een.
Een duistere erfeniskwestie en een brede grijns....
OVER HET BOEK...
Elsbeth is het als notaris gewend om testamenten voor te lezen, maar waarom is ze zo geraakt door wat Lucas in zijn laatste wilsbeschikking heeft neergeschreven?
Natuurlijk kende ze hem, vaag, van in het dorp. Ze wist dat hij een romanticus was, een melancholische ziel met een talent om zich met gemak uit elke miserabele situatie te werken en elk aankomend succes te elfder ure de nek om te wringen.
En nu was hij dood, omgekomen in een bizar ongeval. Zijn nabestaanden zitten als gieren te loeren op de erfenis.
Zijn testament staat vol van poëtische verrassingen en mysterieuze verwijzingen. De erfgenamen zijn onthutst en verward.
Dan duiken er meerdere testamenten op. Wat heeft Lucas bezield om ze elk een vage datum te geven? En waarom schreef hij er zoveel?
Aan Elsbeth om doorheen alle intriges de ware wil van Lucas te achterhalen.
De Schrijver, Frank Wouters...
Wouters schrijft al lang, al heel erg lang. In zijn universiteitsjaren was hij mede oprichter en copywriter voor de strips in de Standaard genaamd “Machiavelli”. Deze strips staken meer dan 25 jaar geleden al de draak met de samenleving, omhuld met een flinke dosis zwarte humor.
Na de stopzetting van dit project ging hij echter verder met schrijven en is ondertussen een gerespecteerd schrijver, vooral door de onderwerpen die hij aansnijd in zijn boeken. Ondertussen settelde hij zich in de Elzenstraat te Weelde.
Na een ongekend stormachtige carrière bij een Unilever-dochter schreef Frank Wouters zijn eigen marketingvisie neer in De Bedrijfsnar (2001). Dit cultboek in romanvorm legde de vinger op alle wonden van de traditionele marketing en formuleerde een helder alternatief gebaseerd op sluitende totaalconcepten. Inmiddels zijn er 6.000 exemplaren van verkocht, vooral aan ondernemers die hun eigen marketeers niet meer begrepen.
Omdat Frank Wouters zag dat de tijdsgeest hem geleidelijk aan gelijk begon te geven op punten die 12 jaar geleden nog te moeilijk om aanvaarden waren door de marketingwereld, schreef hij in november 2013 Honshitsu, de Essentie van Marketing/de Marketing van de Essentie. Dit boek heeft de ambitie om de definitieve handleiding te zijn voor iedereen die marketing als een strategische discipline ziet.
Het boek "De Testamenten" is verkrijgbaar via uitgeverij Lannoo voor de prijs van € 19.99